Ögonblicksbilder ur lokal- och veckopress
I samband med att jag påbörjat en storstädning modell grundlig här hemma inser jag att jag genom åren har porträtterat rätt många Vallentunabor också bland alla kändisar och andra intressanta personer. Jag har umgåtts med tanken på att samla dem i en bok men tiden är knapp så det lär aldrig bli av. Därför lägger jag upp dem här allt eftersom jag hittar dem så att ni ska kunna ta del av deras fantastiska levnadsberättelser. (Ni måste antagligen förstora bilden för att kunna läsa.) Jag har även tagit med några riksintressen.
Jag har nästan uteslutande jobbat med fotograferna Kurt Pettersson och Per Arvidsson.
Man ska komma ihåg att många år har gått sedan artiklarna skrevs. De är att se som ögonblicksbilder av hur det var för de intervjuade då. Sedan dess har mycket vatten runnit under broarna. Folk har skilt sig, gift om sig och fått ännu flera barn. En del har sadlat om yrkesmässigt, flyttat till staden eller landet eller rent av emigrerat. Några av dem finns inte mer.
Jag tycker väldigt mycket om dem allihop så jag vill inte att deras berättelser ska samla damm i arkiv, klippböcker och hemma hos mig och bara glömmas bort. Om någon tycker illa vara så säg till.
Trevlig läsning! / Monica Antonsson

lördag 8 juli 2017

Den vackra dubbelänkan i Marbella






Året Runt 1/91

Svenska Magasinet: Marbellasvenskar offer i Landsbanki-kollaps
Sydkusten: När smärtlindring sätts på sin spets
(Jag är inte helt säker på att det är rätt person)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar